Sla navigatie over

Communicatiefalen: opnieuw en opnieuw en opnieuw….

Al verschillende keren heeft Open Vld De Haan gewezen op het falen van het communicatiebeleid van de huidige bestuursmeerderheid. Andermaal moet de Hanenaar zich tevredenstellen met gedateerde en laattijdige informatie over een openbare werf: dit keer opnieuw de werken rondom de Grotestraat.

Op 10 oktober jongstleden heeft de gemeente aangekondigd dat het kruispunt Grotestraat/Stationsstraat en Bredeweg/Nieuwe Steenweg vanaf 21 oktober weer open zou zijn voor het verkeer. Echter, een volledige week na deze beloofde datum is de verbinding Bredeweg/Nieuwe Steenweg nog steeds gesloten voor het verkeer. Het meest frustrerende aspect is dat er geen aanvullende informatie aan de omwonenden is verstrekt, en dat de website van de gemeente nog steeds dezelfde datum, namelijk 21 oktober, vermeldt als de dag waarop de Bredeweg weer toegankelijk zou zijn.

Het zoveelste hiaat in de gemeentelijke communicatie… Waarom worden de inwoners opnieuw niet verwittigd? Het is van cruciaal belang dat het gemeentebestuur transparant en betrouwbaar communiceert over dergelijke zaken, vooral wanneer ze betrekking hebben op de mobiliteit en het dagelijks leven van onze inwoners. Het is onaanvaardbaar dat er voor een zoveelste keer niet gecommuniceerd wordt over wijzigingen in de werkplanning. Dat er geen inspanningen zijn geleverd om op zijn minst de omwonenden op de hoogte te stellen van de vertraging en de eventuele nieuwe verwachte datum voor heropening is triest.

Open Vld De Haan staat voor openheid, transparantie en een doeltreffende communicatie met onze inwoners. We roepen het huidige gemeentebestuur op om eindelijk de nodige maatregelen te nemen om dit soort miscommunicaties in de toekomst te voorkomen. Onze inwoners verdienen beter.

Jaak Vereecke

Meest recente berichten

Plaats als eerste een reactie

Controleer je email om je profiel te activeren